Marjott

Julstädning och bakning

Kategori: 2010

Idag har jag lämnat hela dagen öppen för att vara hemma och fixa och hålla på. Hela dagen har jag städat, bakat, lagat mat, handlat och skottat. Skotta behövdes verkligen! Hela huset syns knappt av snön, SÅ mycket snö är det. När jag hade skottat klart, efter typ 40 minuter, så märktes det knappt att jag skottat där jag började skotta. SÅ mycket snöade det! (nästan). Jag kommer ha punktträningsvärk i höger arm imorron. Det är iaf ett som är sant.

Har bakat till Arturs julklapp. Fast han vet att han ska få det, så det gör inget att jag skriver det här. 1/5-del klart. Började med "Mjölkchokladbiscotti med pecannötter". Ska fortsätta med "Weinernougat" ikväll.







Lax med saffran, spenat och blomkålsgratäng

Känner tyvärr fortfarande av att jag blir äcklad av ost... Och det var ost i gratängen, så den kunde jag knappt äta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: