Marjott

Kommer jag någonsin ta körkort?

Kategori: 2010

Idag har jag återigen kört på körskola. Jag vet inte varför men jag tycker verkligen illa om att övningsköra på körskola. Och det beror inte bara på att de fullständigt ruinerar mej! Vet inte om det är "pressen", eller något annat....
Det som är dumt är att jag inte kan övningsköra privat hemma, för pappa byter aldrig till vinterdäck! Så jag blir som en nybörjare igen för det var flera veckor sen jag körde. På körskolan började det med att jag inte hittade gaspedalen (!) när jag skulle starta och fick motorstopp två gånger. Men sen gick det mot alla odds hyfsat bra. Första gången jag kört i snö förövrigt! Nästa gång jag kör är om två veckor. Det blir min 10:e körlektion om jag räknar rätt. Herregud vad therese var duktig som bara tog typ 5 lektioner!

Efter lektionen åkte jag och mina föräldrar till Café Fåtöljen på hornsgatan. Jag velade mellan en fruktsallad och kycklingsallad, men kycklingsalladen kändes mer som lunch! Hade det funnits caesarsallad hade jag lätt tagit det, men man kan inte alltid få som man vill. Sen var det lite matshopping, hem, gå ut med Mirre, åka till barnvakt. Blev en kort dag där, pappan kom hem redan strax efter sju. Men fick ändå 50 spänn extra :)

Nu ser jag på min älskade Trolltider <3 Ska nog bli en liten vana nu fram till jul att sätta på dvd:n samtidigt som jag pluggar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: