Marjott

Lussebulle och pepparkaka

Kategori: 2010

Idag har jag haft världens mysdag med mina älskade vänner Fanny, Jennifer och Hanna med gullunge Elias <3 Vi hade vår julbaksdag idag där vi bakade pepparkakor och lussebullar. Jag hade bakat mitt favorit pepparkasrecept från Rosendahl. Som sagt gillar inte jag pepparkakor så mycket, men gör man denna pepparkaksdeg så smakar pepperkakorna mer som kolakakor, och det anser jag är bra mycket godare! Vi hade två lussebullsdegar (recept från Arla). En sats hade Fanny gjort innan vi kom. Men när jag kom tyckte Fanny att vi skulle göra en till, så då fick jag göra en sats till, vilket jag tyckte var bra, för annars skulle inte jag få göra någon lussebullsdeg i år!



Jag gillar ju då inte lussebullar heller. Men russin gillar jag, så jag proppade ett par av mina lussebullar fulla med russin så att de blir godare och saftigare. Glögg hade vi också. Har typ aldrig druckit glögg förut, bara smakat pyttelite. Shit vad glögg är sött. Det måste ju nästan slå cocacola! Inte ritkgit i min smak, men gott att lukta på. Vi fyllde iaf på små shotglas med glögg, och jag la på massor av russin och mandlar i och åt. Glöggen blev som en söt marinad till russinen och mandlarna, vilket var gott faktiskt. Själva glöggen drack jag knappt...



Fanny halar fram glöggen!




Jennifer, den största (enda) glöggdrickaren av oss alla!



Lussubullar gräddas



Pepparkakorna gjordes fina med massorn av kristyr och "smarties".

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Hihi du och din glöggmarinad! :D Det var supertrevligt! Tur att du hann med bussen :)

    2010-12-12 | 21:58:25
    Bloggadress: http://jenda.blogg.se/
  • Jennifer säger:

    Sv: Jag med! Det här måste vi göra tillsammans varje jul! :) <3 Nej du, jag stekte på Findus pyttipanna, hade gärna velat sno den där pizzan! :P

    2010-12-12 | 23:16:32
    Bloggadress: http://jenda.blogg.se/

Kommentera inlägget här: