Marjott

Märklig jobbdag

Kategori: 2010

Jag jobbade ju stängning i lördags och det var minst sagt ett ganska påfrestande pass. I alla fall stundtals! Det var antingen typ lite eller hur mycket folk i kö som helst. Min rast fick jag en tjugo i nio istället för vid sju. Jag var helt utmattad och hungrig. och jag trodde nästan jag skulle börja snyfta högt. Och så var det en halv mil kö klockan tio, så det tog ett bra tag att få bort den. Sen sju minuter innan vi egentligen slutar ska vi gå ut med ca 20 proppfyllda korgar med varor som ska lämnas tillbaka. Jag gick och sprang onmkring i ultrafart så att jag nästan blev svettig! Blev lite övertid, vilket det aldrig brukar bli! Brukar snarare sluta kvart över tio... Väldigt märkligt.

Skulle ju baka weinernougat igår, men bottenkakan var inte som jag trodde, utan den var som kladdkaka. Ville inte riskera att den skulle bli dålig till på fredag, så jag slännde den. men det var bara botten. Fjorde ischoklad istället. Weinerkakan gör jag då på torsdag, sist av allt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: