Marjott

Plugg- och jobbdag

Kategori: 2010

Gissa vad jag gör nu? Just ja, har en viss film i bakgrunden. Seriöst Trolltidetr måset ju vara den bästa julkalendern ever! Sen är väl typ Mysteriet på Greveholm. Har hört att var tredje faktiskt tycker att Trolltider är den allra bästa!

Idag är det både skola och jobb för min del. Ojojoj, ingen rast och ingen ro. Och så har jag hunnit med lite plugg där i mellan. Började som vanligt klockan nio. Seminariet var helt okej, det tog inte lika lång tid i min hjärna som det kan göra ibland. Men vägen mellan F-huset till A-huset känns ju som en halv evighet. Det är typ som klockan, man går och går, men kommer aldrig fram till dörren. Som jag säger varje gång vi har seminarie: Jag önskar jag kunde göra som Harry Potter och transferera mej! Hade ju varit helt underbart...

Jobbet börjar om 1 ½ timme, och nu har jag bestämt att jag ska vara pluggledig fram tills dess. Har lyckats stöka ner lite grann, så en del av tiden får gå åt till att plocka undan och diska. Och till att laga lite middag. Jag har ju bara en kvarts rast tils jag slutar kvart i 10!

Jag börjar nästan bli lite julstressad. Jag vill verkligen suga ut så mycket av julkänslan som möjligt innan det är försent! Och det är inte så lång tid kvar, det är ju nästan lucia! älskar verkligen julen, men jag har inte så där jättemycket tid till att julpysla och gud vet vad. Och jag orkar inte göra som förut när jag var yngre, köpa julkortssaker på panduro för 600, göra julkort som jag gjorde en per kväll. Då kommer man efter i plugget också!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: