Marjott

Till er alla, från oss alla: En Riktigt God Jul!

Kategori: 2010

God Jul alla där ute som hittat till min blogg! Och till de andra i Sverige också! Äh, idag är jag generös. God jul till er alla!!!

Gick upp vid åtta, och tog en rent ut sagt skitkall promenad. Mina händer dog, så de sista minutrarna fick jag raska på. När jag kom hem gjorde jag min vaniljrisgrynsgröt till frukost. MUMS! Det är grädde och smör i den, så det blir extra gott :) Kanderade mandlar och valnötter i ugn gjorde jag också. Riktigt riktigt gott och hur enkelt som helst!

Kanderade nötter
Rosta 300 g nötter/mandlar i ugnen i 10 minuter i 150 grader. Strö över 25 gram florsocker och häll på 1 msk vatten. Rör om och rosta i 5 min till. Tillsätt 25 gram florsocker till och rör om. KLART!






Kanderade mandlar




Vaniljrisgrynsgröt med rostade mandlar och grädde. De första mandlarna jag rostade till gröten lyckades jag dock bränna. (detta är ej de kanderade mandlarna!)

Håller förtillfället på med att steka hemmagjorde köttbullar och att göra en rotfruktslåda! En liten miss med att man behövde en potatispress, vilket jag inte har. Så det fick bli handmixern istället!

Kommentarer

  • Artur säger:

    Gud va duktig du är.

    Ser jättegott ut.

    God Jul älskling!!!

    2010-12-24 | 16:22:58

Kommentera inlägget här: