Marjott

Tomtedatumljuset brann ner till nr 2!

Kategori: 2010

Satans perkele! Jag tände mitt datumljus och var så glad för att jag äntligen fick tända det (efter veckor av väntan). Men så tittar man bort i två minuter och så har den gått och brunnit ner till 2 decembers gräns! Vad är det för jäkla stil?!



Än så länge var allt frid och fröjd...

Har än en gång handlat för mången hundralapp på maxi. Jag går ju fanimej och storhandlar var och varannan dag nu! Jag måste vara en av deras mest troga stamkund. Jag säger bara: Tur för dom att jag får 10% rabatt! Tur för mej också iof. Nu har vi förövrigt typ miljoner liter läsk. Det borde räcka. Annars får ni dricka vatten gått folk!

Jag läser världens mest tråkiga skolbok. Den heter något så roligt och uppfriskande som "Bolagens rättsliga ställning (om enkla bolag, handelsbolag, kommanditbolag och aktiebolag)". Nu bli ni sugna va?? Seriöst, denna outhärdeliga bok får "Civilrätt":s boken att verka riktigt underhållande. Den är så ofantligt dåligt skriven och tråkig att jag ska börja läsa den innan jag ska gå och sova. Då borde jag somna snabbt och bra. Detta är något jag ska rekommendera till alla läkare. Vem behöver sömnpiller när Hemström kan skriva dej till sömns? Jag bara fågar: Har du hört om kommatecken och punkt och grammatik?!

Ex: "1975 år aktiebolag innehöll föreskriften att när ett publikt aktiebolag eller en aktieägare i ett sådant bolag hade för avsikt att offentliggöra eller på annat sätt till en vidare krets rikta inbjudan att förvärva aktier eller teckningsrätter i bolaget, styrelsen skulle upprätta ett emissionsprospekt om summan av de belopp som till följd av inbjudan kunde komma att betalas uppgick till minst 300000 kronor".

Jag vet att jag tidigare överdoserat kommatecken (förmodligen Amis fel), men han går ju ändå över gränsen! Och det är inte bara brist på kommatecken, hela texten är ju obegriplig och osammanhängande! När ni ska gå och lägga er kan ni läsa om denna textbit så sover ni nog sött :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: