Marjott

Det verkar finnas en högre makt som inte vill att jag ska jobba på lördag

Kategori: 2010

Dagen började inte bra. Hatade att behöva gå upp tidigt (skola från 9-12). Var såå trött. Precis när jag skulle gå spillde jag ut allt mitt te som fanns i min temorsmugg. Blött. Glömde ena vanten hemma (trodde att jag tappat bort den, så lite positivt att den bara var hemma). Kallt och snöigt. Något som var väldigt positivt var att vi slutade redan kvart över elva (fast vi fick bara en rast) och att om jag nu räknar rätt, fick 3 credit poäng av duggan! Garttis till mej själv :)

Hemma höll jag seriöst på att somna på golvet. Jag kunde inte hålla ögonen öppna och jag frös så att jag trodde att jag aldrig skulle vilja gå ut. Men efter en och en halv timme på golvet framför värmefläkten (varav en halv timme som jag blundade och halvsov), kände jag mej lite mer som en människa och inte en kallblodig vampyr som kan sova (vampyrer kan ju inte sova, och är därmed förmodligen inte trötta).

På jobbet vid fem. Väldigt tomt på folk. kanske pga att lönen kommer imorron och folk är panka? Kanske därför en av kunderna lämnade tillbaka halva innehållet av sin kundvagn på mej? hon hade nämligen inte råd. Inte bra början på jobbdag. Och en kille som var rastavbytare visste inte om att han var det, så jag fick rast en timme senare...

Dessutom skulle jag byta ett pass med en tjej. Jag skulle ta hennes pass nu på lördag redan och hon ta ett av mina pass i december. Tydligen hade hon använt sig av en fel byteslapp, så det bytet gick inte igenom. Så jag lämnade in en ny till kassaledaren idag och var lite nervös för att det var försent att byta. Senare kommer kassaledaren och säger att det ju är ett cafepass på lördag. Jag kan inte cafeet! Det verkade som om det fanns någon där uppe som ville något...
Så jobbigt att ställa in sig att jobba och så får man inte det! Speciellt som det var lördag med super bra tider. Så jag ville banne mej ha det passet. Så jag frågade en annan tjej som kan cafeet och det visade sig att hon kunde stanna kvar en stund på lördag och ta cafeet (hon slutade en timme innan detta pass slutar). Så snällt! Dessutom jobbar jag då alltså en timme kortare. Ganske najs.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: