Marjott

Familjefika

Kategori: 2010

Idag har jag faktiskt inte ätit ute, vilket jag gjort praktiskttaget varje dag nu ett tag. Idag hade vi istället bjudit in Karin, Morgan och gullunge Vilmer. Jag hade slängt ihop lite scones och så hade jag sagt åt päronen att köpa en äppelpaj med mazarinfyllning. Jag brukar egentligen inte köpa färdiga saker så där (det är ju emot mina principer!), men för ett par veckor sedan fick jag provsmaka denna äppelpaj och jag bestämde omedelbums för att jag någongång skulle köpa den. Och det passade utmärkt idag, då jag inte skulle ha så mycket tid hemma innan de kom vid halv tre. Tyvärr var inte pajen så god som jag kom ihåg. Ändå slutade det med att jag åt upp ungefär hälften. Men denna gång var det Artur som fick ont i magen av alla vetemjölsfyllda scones, och inte jag! Det var förstås jättemysigt att fika (vilket även råkade bli min lunch då jag inte hann med att äta någon...). Typ alla scones gick åt och nästan hela äppelpajen (min förtjänst).

Nu ska jag snart laga mat. Börjar nästan bli hungrig igen tro det eller ej. Jag ska laga ungsrostade grönsaker/rotfrukter och ha fallafel till och  två Philadelphia ostar med olika smaker. Jag har på senaste tid verkligen börjat älska ungsrostade grönsaker och rotfrukter. Rotfrukter var något jag absolut inte gillade bara till för något år sedan.

Ikväll blir det en promenix med Lovisa! Mysmys! Idag är det sista lediga dagen, för imorron börjar juridiken. Ganska skönt att den börjar så sent som klockan ett. Då hinner jag gå min morgonpromenad och slipper äta frukost på bussen!



Scones



Mums med te och äppelkaka!



Två av Arturs åtta scones



Kommentarer


Kommentera inlägget här: