Marjott

Fika på järntorget

Kategori: 2010

Vad är det här för ruskväder? Inte kul! Men det kunde ju ha varit värre, kunde ha haft skor som läckt in ;)

Inte blev dagen mycket bättre för att jag började redan vid nio, vilket är alldeles för tidigt för min smak. Tio hade varit mycket bättre! Och vi har vårt seminarium ända borta vid F-huset, och man måste seriöst gå hemifrån mer än 5 minuter tidigare än vad man hade behövt göra om man börjat i A-huset! Evighetssträcka... aja, jag tjänar ju tid på att äta frukost på bussen (mackor). Och förutom det hade jag även bunkrat upp med lite nödproviant: te och mandariner för att äta i pauserna (eller under seminriet också för den delen). Kan behövas då jag blir hungrig redan innan elva. Sedan hann jag även med att sälja min böcker (som jag förhoppnngsvis!!?) inte längre behöver på second hand bokhandeln Campus. Sen skulle jag även köpa tillägget till lagboken, men jag kunde inte hitta juristernas hus! Illa?? Får googla fram var det ligger. Eller lyssna på Mickis.

Jag skulle möta upp Fanny för en fika vid gamla stan kvart i ett, men då jag var klar redan strax efter tolv åkte jag till t-centralen och gick till gamla stan i busvädret. Alla hade paraplyer så man får akta sig så man inte får ögonen utstickna! Farliga saker det kan hända i denna storstad!
Vi valde mellan att hälsa på våra vänner Ben&Jerry eller gå till järntorget, och vi valde det sistnämnda. Självklart blev det underbart goda belgiska våfflor med glass och topping på! Hur kan man ens överväga att ta något annat? För min del blev det banan-och-chokladglass med noisett-topping. Jag säger bara att det var riktigt riktigt gott.







Fanny med vaniljglass och chokladtopping på sin belgiska våffla






Tog saltsjöbanan hem och fick ont i handleden av att hålla så hårt i paraplyet så den inte skulle blåsa bort! Hemma var jag hungrig och gjorde bla lite chokladhavregrynsgröt :)



Vem har sagt att gröt inte är gott?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: