Marjott

Fira Far på hans dag

Kategori: 2010

Nu är inte jag den som firar Farsdag speciellt mycket, men det kan ju vara kul att fira vad som helst när tillfälle bjuds, och farsdag eller väl lika bra som något annat! Jag ska bidra till firandet med att laga middag (heta laxspett utan spett) och med några chokladpraliner. Sedan har mamma köpt lite vin. Sedan får det räcka, någon måtta får det vara. Men julfirandet, där finns det ingen måtta.

Idag har jag en sån där dag då jag är ledig utan jobb, skola och träning! Det sjuka är att jag har en sån dag även på torsdag! En helt vanlig vardag! Det måste vara första gången på ett antal år. Detta kommer sig pga att de jag är barnvakt hos är bortresta, och på maxi jobbar jag inte på förän på lördag. Men idag ska dagen användas effektivt. Det är inte så snyggt här hemma, så jag ska ägna dagen åt att leka hemmafru! Här krävs det verkligen städning och krattning (plus matlagning och bakning senare då).

Och stackars Artur har gjort illa sin nacke, så han har varit tvungen att sjuka sig från jobbet. Men det porsitiva är att han kan plugga säger han, och så får han vara med på middagen ikväll. Och så får vi som en heldag tillsammans, första gången på länge! Inte för att vi kommer vara i samma rum överhuvudtaget. Han har fastnat framför tv och dator. Vi möts väl när jag ber honom att lyfta fötterna då jag dammsuger! HA!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: