Marjott

Fredagmorgon

Kategori: 2010

Nu har jag gått min sedvanliga promenad och ätit min sedvanliga frukost bestående av fil och hemmagjord "musli" som i sin tur består av valnötter, pumpafrön, torkade äppelbitar, kokosflarn, russin, fullkors flingor och kanel (intresseklubben antecknar). Låter inte det ganska gott? Jo, plus att det är nyttigt! Nu har jag ett litet problem. Vårt varmvatten har fuckat upp sig sedan vi fixade luftochvattenpump, eller vad det nu är vi har. Så när det är kallt är inte vårt varmvatten riktigt varmt. Mer ljumvatten. Inte ens nu är det riktigt varmt, och så kallt är det ju inte! Utan bara ganskavarmt. Detta är inte kul, för en av mina få (?) laster här i livet är att jag älskar att duscha varmt och länge. Visserligen försöker jag hålla nere tiden pga miljön, men jag är miljövänlig på andra sätt så jag tänker att lite jämnar det väl ut sig. Förutom på vintern då förstås, då jag tvingas även änvända varmvattnet miljövänligt.


Här kommer en bild på tomtedatumljuset jag köpte igår. Upptäckte tyvärr när jag tog bilden att tomten ser ondskefull ut! Dumma Artur, han valde säkert ljuset med flit. 

 

Idag ska jag luncha med Lollo som jag inte träffat sedan förra sommaren. Helt sjukt att vi inte setts på så galet länge! Hur har vi kunnat låta det gå så långt? Jag vet liksom inte alls vad hon har för sig nu förtiden, och ändå var vi väldigt nära i gymansiet. Det ska iaf bli hur trevligt som helst!

Dessutom måste jag låna böcker på biblan. Det är ett sätt som jag har för att spara pengar. Jag köper inte böcker, jag lånar. Det är ju liksom ca 100 spänn per bok man kan tjäna! (räknar inte med böter jag ibland råkar få...) och så måste jag dra till Maxi och handla. Men ingen kan hämta mej med bil, och alltså kan jag inte köpa för mycket. Så här går det då man inte har körkort!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: