Marjott

Glad första advent där ute!

Kategori: 2010

I de två rum som jag har 1:a advent pimpat i, har jag lyckats pressa in 3 levande ljus adventsstakar, 2 elljusstakar och en adventsstjärna. Sedan ska även datum-tome ljuset upp och allt små krimskrams julpynt. Frågan är bara hur allt ska få plats? Som det ser ut nu ligger det saker spritt över alla ytor. Det ser faktiskt mer eller mindre ut som ett bombnedslag...


  


Idag vaknade jag alldeles för sent för min smak. Visserligen var det bara lite efter nio, men då jag vaknat av mej själv typ mellan 8.10 - 8.30 under en ganska lång period nu (bortsett från då jag börjar nio förstås) så var det sent! Speciellt som jag börjar nio imorron och måste upp i ottan! Vill som sagt inte sabba mina sömnvanor. (Hade detta hänt för ett år sedan, hade jag tyckt att nio var grymt tidigt!) Eftersom jag vaknade så "sent" hann jag typ bara gå runt och tända lite ljus, äta frukost och sen var det bara att dra iväg till skivstången som började halv tolv. Skönt att träna tidigt ibland. Fast ibland har jag så mycket energi på kvällen att jag på sernare tid faktiskt ofta föredrar att träna kvällstid.

Hann iväg en tur till Forum för att lämna tillbaka en bok (oh, nu kom jag på att jag måste låna om mina böcker tror jag) och byta ett par mysbyxor på HM. De förra var alldeles för små, medan de jag har nu är jättestora! Märk att jag inte skrev för stora. För de är i en bra stor-storlek. Man kan dra åt dem i magen så att de blir perfa! I forum var det värsta scenen med uppträdande. Såg bland annat Pernilla Whalgren och Agneta Sjödin (fast henne ser jag typ var och varannan dag runt långsjön). Vet inte varför, men fotade när jag gick förbi.



Vet ej varför jag fotade :P Men gillar att lägga upp onödiga bilder

Nu måste jag diska det lilla diskberget/kullen jag lyckats orsaka under lunch och middag. Förresten har jag faktiskt "skottat" gången idag. Fast det var inte så ansträngande då det bara var pudersnö.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: