Marjott

Jag är ganska vegetarisk

Kategori: 2010

Fanny sa häromdagen en bra grej som jag har sagt fel på hur länge som helst! Jag säger att jag är ganska vegetarisk av mej. Och såklart heter det inte att jag personligen är vegetarisk. (bortsett från att man antingen är eller inte är vegetarian :P)Jag lever ju trots allt och är ingen växt. Men ändå har jag på något sett trott att det heter så. Men vad heter det dä? Vegetarianisk? Haha, nä. Man får nog säga att jag äter ganska vegetariskt, eller är lite av en vegetrian.

Men jag har mina svagheter, jag äter exempelvis caesarsallad med kyckling ofta när jag äter ute och hemma äter jag även lax. Och när jag är bortbjuden orkar jag inte hålla på att krångla, så du äter jag vad som bjuds. Samma sak när jag äter avsmakningsmeny på någon lyxig restaurang (men det händer ju inte ofta!). Nu låter det som om jag äter ickevegetarisk mat jätteofta, men jämför man med många så är några gånger i veckan inte mycket alls. Men caesarsallad med kyckling och lax är mina stora svagheter!

Något som alltid finns i mitt kök är friterad tofu, fryst tapas mix, grytbas, wokgrönsaker, qornfärs, gröt (kanske inte själva gröten men ingredienserna som havregryn, mannagryn, havrekli), sojamjölk, mängder med nötter och olika frukter och liknande saker. Jag dricker aldrig vanlig mjölk (men fil), utan kör på soja mjölk (eller havrechokladdryck), men det är faktiskt för smakens skull. Och ägg äter jag sällan pga att det bara aldrig blir av.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: