Marjott

Jin & Peeters

Kategori: 2010

Idag åt jag och mamma lunch på Jin & Peeters. De har en annorlunda kombination med belgisk och japansk mat där de serverar dumplings och kyckling. Jag tog en halv rotisserad kyckling från knäred med tillbehör och mamma tog 8 blandade dumplings. Min kyckling var rykande färsk och jättegod (från en sån där special ugn där de snurrar runt) och lagom salt och knaprig! Mamma var inte alls nöjd med sina dumplings och blev på rätt ut sagt skitdåligt humör. Personligen tror jag att det var hennes koffein- och sötsug som satte in. Däremot så var det ganska svårt att hitta dit! Det ligger på vägen under den där bron mellan fridhemsplan och st eriksplan.

Nu på kvällen har jag varit barnvakt. De var lite försenade så jag åkte därifrån först efter åtta och kom hem för ca tio minuter sen. Nu är jag jättehungrig och ska äta en massa frukt och se på desperate housewives som jag gör varje tisdagskväll!



Min halva rotisserade kyckling från knäred




Mammas ouppskattade dumplings

Kommentarer


Kommentera inlägget här: