Marjott

Jobba stängning på nyår: bu eller bä?

Kategori: 2010

Igår fick jag mitt julschema. Först fick jag se det hemska att jag jobbar dagen innan julafton. Då hade jag verkligen velat vara ledig. Men okej då, jag jobbar bara till kvart över 21. Men sen får jag en smärre chock, jag jobbar nämligen till halv elva på självaste NYÅRSAFTON! Not fun! Hur ska jag då göra på kvällen liksom? Men sen tänkte jag på det som är positivt. Jag kommer förmodligen få gå tidigare, och då hinner jag till Fanny säkert vid elva. Och det är ju lungt! Sen kom jag att tänka på den super-ob jag kommer få! Fatta hur mycket jag kommer att tjäna de där timmarna! (inte ens jag fattar iof, eftersom jag inte vet hur mycket ob:n är på och från när). 


Idag har jag käkat sashimi! En av mina ickevegetariska måltider så att säga. Det godaste är verkligen laxen och avokadon. Hur kan avokado med sojasås och wasabi vara så gott? Märkligt. 




Kom på försent att jag skulle ta foto, så här ser ni en halväten sashimi.



Artur tog en 12-bitars sushi

Kommentarer


Kommentera inlägget här: