Marjott

Julbak i Gustavsberg

Kategori: 2010

Idag har jag en ledigdag, så underbart! Denna dag ska till en stor del spenderas med att jag och Artur ska åka till Karin, Morgan och Vilmer och baka lussebullar (och käka middag där)! Som jag har längtat till att börja julbaka. Kanske lite tidigt kan man ju tänka. Jag har som princip att vänta till 1:a advent med allt juligt, men det är ju trots allt bara en vecka dit, det är ju ingenting! Kanske även lite julpynt börjar dyka upp någongång i mitten av nästa vecka ;)

Igår jobbade jag och jag tror att hela Nacka+värmdö+säkert hela stockholm begav sig dit för att storhandla på dagen. Det var galet mycket folk när jag kom dit vid fem. Men vips vid sex försvann alla. I långa perioder var det nästan tomt i kassorna och jag hann tom gå ut med varor ett par gånger. Det var även massa inhyrd personal där, för det var den stora påkostade personalfrsten som hålls varje halvår. Jag gick dock inte. Lite för att jag banne mej vill ha min lön då jag jobbade igår, men även för att jag inte riktigt skulle känne mej helt hemma där. Jag känner att jag inte känner så många så bra där (rolig mening det blev). Så jag skippade det helt enkelt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: