Marjott

Konsumtionshysteri på maxi

Kategori: 2010

Sov skitdåligt. Och efter morgonpromenix så skulle jag dessutom med att hinna göra en smet till rödbetor, göra chokladsås och vispa grädde till pappas middag (som jag vägrade infinna mej på. skulle iof ändå inte ha hunnit).

Skulle ha jobbat från 11 till 16.15. Men det blev lite övertid för att ALLA nödvändigtvis skulle handla (inklusive jag faktiskt). Det märks verkligen att det är lördag + helg + 1:a advent imorron. Dessa faktum kan inte sluta i en annan situation än att alla kassor är öppna och att det ÄNDÅ är kö långt in i alla gångar. Och det var ju inte direkt små korgar med ett par varor i botten. Nej nej. På maxi storhandlas det enbart. Har jag missat en regel om någon "minst 1000 spänns gräns"? Shit, snacka om att detta bara är en försmak om hur det kommer att bli dagarna innan jul! Det kommer ju vara fullständigt krig! Det ända jag kan trösta mej med är att lönen kommer först efter julafton.

Väl hemma (efter handlingen och släpningen av hundramiljonerkilos påsar. Okej, det var inte påsarna som vägde mycket, utan innehållet) var det bara att svänga ihop maten och vänta på Artur och sen middag. Snacka om att jag var lite utsvulten. Upptäckte tyvärr att en hel bok ska vara utläst till på tisdag. Så jag satt med den satans rent ut sagt skit tråkiga boken ett par timmar. Sen ska det även diskas och promeneras med hund och hålla på förstås. Ingen lugn och ro får man! Inte ens orkar jag följe med Hanna till hennes kompis nya klubb... Jag vet inte ens hur mina nya kakor smakade! kanske ska gå ner och testa :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: