Marjott

Landgång, kom-i-gång, men ej sjögång

Kategori: 2010

Idag har jag och Fanny begett oss ut till Älvsjö för att gå på hälsomässan och matmässan (båtmässan var inget som varken jag eller Fanny var så jättesugna på). Vi velade en stund om vi skulle köpa inträde till endast en av mässorna eller gå på båda. Vi ansåg att vi var tillräckligt rika för att spendera lite extra och valde att gå på båda. Vi började med matmässan och det fanns det massor av underbar och god CHOKLAD! Massor av provsmakning av choklad slank ner och så köpte jag lite praliner till Artur och till pappa som han ska få på Farsdag. På matmässan och även hälsomässan, fanns det förstås grymt mycket smakprover och jag åt bortsett från choklad, fudge (som var godare än chokladen tom med, och jag trodde inte jag gillade fudge!), almondy tårtor, såser, bröd, röror, ost (älskar ost), nötter, torkad frukt (köpte torkade mullbär), yoghurt, pålägg och multivitamin dryck (som jag typ kräktes av. Fanny var smart nog att hoppa detta smakprov). Måste säga att jag föredrog matmässan denna gång. Jag hade redan testat blodtryck mm förra gången jag var på hälsomässan. Matmässan var nu något nytt och lite mer "spännande" eller vad man ska säga.



Fanny framför Almondy smakprover



Massor av folk överallt!



Vi åkte hem efter två timmar, en lagom tid tyckte jag! Jag fick igår höra att min favvotränare skulle hålla ett 75 minuters step 2 pass idag, men eftersom jag tränade både i torsdags, fredags och skulle kört skivstång imorron, kändes det lite overkill att träna även idag! Så jag har velat fram och tillbaka hur länge som helst hur jag skulle göra. Men på mässan besämde jag mej! Skit i skivstången! Jag menar det är inte ofta de har 75 minuters step. Ännu mer sällan när det är step 2 och med en av mina favoritledare! Så jag får väl få lite svagare muskler då, huvudsaken att jag tycker det är skoj ;) Lite knäppt att jag även ska träna med honom på tisdag. Han kommer tro att jag förföljer honom! De hade förresten lite "fika på friskis". hmm... snacka om att ha småätit "gratis" hela dagen (okej, mässan kostade ju men ändå)!

För andra gången kom en person som tränade på samma pass som mej, fram till mej och sa att han kollade på mej när jag tränade för att jag kunde stegen så bra och berömde mej! Så jäkla kul! Om jag slutar på maxi innan jag börjar arbeta med det jag kommer hålla på med på riktigt, ska jag seriöst fundera på att bli step ledare.

Igår så hade jag, Fanny, Hanna med Elias och Jennifer det jättemysigt hemma hos Fanny! Vi "lagade" pizza. Eller snarare la ut det vi ville ha på en pizzadeg. Sjukt smidigt och minst lika gott :) Vi åt och bara pratade hela kvällen. Vi försökte spela spelet tjejkväll, men det kände vi att vi skulle hoppa över och vi körde vår egen grej istället. Många fina bilder ritades! Inte konstigt då vi faktiskt gått i en konstskola. Nelly, vår allas nuvarande favoritrektor (ironi) skulle vara så stolt över oss!

 

Innan middag. Älskar Fannys lägenhet!



Försöker spela spel, men får mycket intressantare telefonsamtal från J som vi kör högtlare på ;)

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Haha Nelly, vår allas favoritrektor! Självklart! Haha :P Ja hon skulle bli stolt, verkligen!



    Det var så mysigt! :) Hoppas vi kan fira nyår hos mig nu också! Vore topp! <3

    2010-11-14 | 14:31:45
    Bloggadress: http://jenda.blogg.se/

Kommentera inlägget här: