Marjott

Lollo-lunch på coffe house, och jag är arg på Arla

Kategori: 2010

Jag trodde att jag skulle hinna vara hemma mycket idag, men icka sa nicke. Stack till forum elva, hann vara hemma kanske 50 min efter det innan det var dags att åka till stan för att träffa Lollo.
Träffade henne idag för första gången på kanske 15 månader! Vi drog till coffe house, ett lunchställe som vi gick jätteofta till när vi gick i gymnasiet. Vi hade nämligen skolmatkort där och deras caesarsallad är ju oslagbar! Jag fattar inte att vi inte setts på så länge, och vi bestämde oss att vi absolut måste ändra på det! Kanske gå på den där salladsbaren på NK eller bio? ;) På coffe house satt vi i ett par timmar och det var självklart hur trevligt och hur gott som helst. Men jag hann inte dra med och handla på NK för jag var förstås tvungen att åka hem och handla mat! :(

Kom hem, gick in, gick ut. Maxi. Hem i tio minuter. Dra till stan igen. Det var nämligen dags för lite efterlängtad step! Dock inte step 2, han är nämligen bortrest denna fredag. Men ändå ett bra step 1 pass!

Sen ringde mamma och sa att kesella kvarg jordgubb&lime var slut. Och dessa är väl ungefär den viktigatse ingrediensen till cheesecaken som jag skulle ha gjort idag till fika på söndag. Så efter stepen gick en inte glad Marja omkring i fyra affärer och letade efter en Kesella som inte fanns att hitta någonstans! Så jag får väl göra något annat till äppelkakan som jag redan bestämt vi också ska ha på söndag. Kanske scones...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: