Marjott

När blev all mat så dyr?

Kategori: 2010

Snacka om att det är onaturligt kallt ute! Jag måste ha på fläkten här hemma på högvarv för att inte frysa ihjäl. Och eftersom jag typ bara vistas i två av alla rum, så är det endast dessa som är någorlunda varma. När jag ska gå på toa är det minsan kallt...

Jag tycker jag är ganska duktig på att gå upp när alarmet ringer. Jag går verkligen alltid upp, drar mej aldrig när jag vet att jag har bråttom. Liksom vad är meningen, då kommer man ju bara försent? Jag kan ju inte precis dra in på några minuter eftersom jag redan går upp så pass sent. Det hindrar inte att jag svär och förbannar allt som har med tidiga mornar att göra när klockan väl ringer 7.20.

På seminariet var jag riktigt pigg den första timmen. Men den sista timmen höll jag på att ramla ihop av seghet. Jag var tvungen att plocka fram tuggummi  att tugga för att hålla mej vaken. Och det hjälper inte heller av att det är kallt överallt. Denna kyla gör mej så stel, och när jag är stel blir jag trött.

Klockan halv tre hade jag inbokad massage på maxi. Det var så sjukt underbart. Jag skojjar inte när jag säger att jag verkligen höll på att somna. Men egentligen, vad är meningen med att sova när man är på massage? Då är man ju inte närvarande. onödigt. Passade på att handla lite inför fredag efter. eftersom vi inte har vinterdäck måste jag GÅ fram och tillbaka hela tiden. Och eftersom jag har tio miljoner kilo att köpa till på fredag måste jag gå i omgångar. Första omgången var i lördags, andra idag. Och jag fattar inte hur matvaror kan vara så dyrt. Jag köpte i praktiken tre läskflaskor. och ändå gick det på 180 spänn! Va fan liksom?!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: