Marjott

Systemmyndig. Är man vuxen nu?

Kategori: 2010

Att vara 20 känns inte som en sån där jättestor skillnad från att vara tonåring. Kan det bero på att jag inte utnyttjat min ålder till att gå på systemet för att köpa en stor flaska vodka än? ;) maybe baby. Men jag har all tid i världen för att utnyttja det. Men innan den 3:e ska det ske!

Gårdagen var jättehärlig och OJ vad jag åt! Efter middagen var jag så mätt av alla mat och julmust att jag bara orkade en liten bit av tårtan. Jag blev uppriktigt förvånad över mej själv! Och nästan lite rädd. Över halva tårtan var kvar och jag trodde att den skulle vara kvar i vår kyl i många dagar framöver. Ack så fel jag hade. Senare på kvällen var jag lite mer sugen då maten lagt sig. Gick till kylen. Tog fram tårtan och en kniv. Sätter mej framför den och gör "misstaget"/smarta draget att ta små små bitar av tårtan. Man vet alltså inte överhuvudtaget hur mycket man käkat. Iaf inte förän man ser att en REJÄL STOR bit har försvunnit. Det "misstaget"/smarta draget gjorde jag förstås idag igen (med flit självklart). Av tårtan finns det kanske kvar en 5 cm stor bit. Ouuups....

Middagen jag lagade bestod av massor av små rätter:
Västerbottenostpaj
Rödbetor med chevrécreme
Laxrullar
Halloumispett
spenatsallad
Tandoorigrönsaksspett
Ost,tomat,basilika aptitretare
ägghalvor med fyllning
parmesangratinerade parikor
örtsill på rågbröd
mozzarella&tomat sallad
laxsnurror

Och många fina presenter fick jag självklart. Exempelvis pengar till körkortlektioner, almanacka och bio. Smyckeskedja från Pilgrim, smink- och nagelsaker, kökssaker och kokböcker. Och av Artur ett fotbad som jag önskat mej (plus lite tillbehör). Och så massor av andra grejor som mjukisbyxor, pennor mm. Tack tack! Ska bada fötterna framför ett efterlängtat avsnitt av Desperate Housewives.



Kedja som jag idag använde som armband




Fotbad som jag önskat mej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: