Marjott

En lista

Kategori: 2010

Hittade en lista på Mickis blogg.

Du heter?
 
Marja

Smeknamn: 
Marja

Låt som du sörjer till när du är ledsen? 
det har jag ingen aning om.

Beroende av? 
Prinsesstårta, te, step, tvserier ibland

Vad tror folk om dig? 
Att jag aldrig kan bli sur! Och att jag är blyg förstås...

Vad får du oftast komplimanger för? 
Mina naglar kanske? Eller att det går hyfsat bra i skolan.

Hur imponerar man på dig? 
Bjud mej på Frantzen/lindeberg och jag älskar dej!

Brukar du skratta för dig själv? 
Faktiskt inte. Det gör däremot Artur hela tiden.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS? 
Det funkar för mig!"

Var bor du? 
Nacka. Hyr övervåning på mina föräldrars hus efter att ha bott i Solna

Trivs du där?
 
Gillar området, men vill flytta!

Hur svarar du i mobilen? 
Hej, det är Marja

Vem ringde du senast? 
Pappa tror jag

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: 
Typ något om att köpa rostade kokosflingor som var slut på maxi

Brukar du komma i tid:  
Väldigt ofta. Gör jag det inte är det förmodligen fel på kollektivtrafiken

Hur känner du dig nu:
Lite hungrig. Men ganska tillfreds med allt. Inte trött, inte ledsen. Normal!

Vanligaste färg på dina kläder: 
Skulle nog säga svart. Eller blå jeans

Vad tycker du om fötter:
Inget speciellt. Ger helst ingen fotmassage bara!

Vad saknar du: 
Hur länge kan jag hålla på? Jag saknar att resa, en egen lägenhet. Saknar yoghurtglass, massage. Julstök!

Hade du en bra kväll igår:
Ja, igår var jag hemma. Såg på Vampire diaries med Artur och spelade spel med päronen som en annan pensionär.

Favoritdryck på morgonen: 
Vatten, vatten bara vanligt vatten

När brukar du oftast gå och lägga dig: 
Runt tolv. Försöker lägga mej samma tid oavsett om det är helg eller vardag.

Är du blyg?
Med folk jag inte känner så väl är jag det (men jag har bättrat mej!). Annars går det bra!

Är du nöjd med ditt liv:
Ja, det är jag verkligen! Tänk på de fattiga barnen i Afrika!

Är du bortskämd: 
Jag skulle förmodligen ha kunnat blivit sjukt mycket bortskämdare om jag hade tillåtit det. Men jag gillar att vara oberoende och klara mej på egen hand. Men ja, jag är kanske lite bortskämd (mest av mamma då).

vad gör du i morgon: 
Skola nio till tolv. Fika med Fanny. Massage halv 5. Laga middag till hela huset (vi är fyra). Se på ung och bortskämd! Plus det vanliga som att gå på promenad, plugga.

Vad är det värsta du vet? 
Spinning, citronfromage, starkt kaffe. Om jag ska tänka mer allvarligt och större så är det att alla inte kan leva i ett rättsamhälle som Sverige! Hata att typ kvinnor behandlas värre än ägodelar, att man fängslas för att säga sin åsikt och att folk svälter ihjäl. huu....

Har du bra vänner och äkta vänskap? 
Ja! Vad vore livet utan mina vänner?!

Vad är det finaste du fått? 
Utan tvekan min älskade älskade lilla gullehund! Sen är det överraskningresan till Barcelona från Artur.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: 
Ringer sällan när jag är ledsen/arg. Men är jag frustrerad ringer jag Artur. Kanske mamma.

När grät du senast: 
Det kommer jag faktiskt inte ihåg.

Vad skulle du göra om du vann några miljon: 
Som de flesta vill: Resa och flytta hemifrån!

Vill du gifta dig?
Det är inte så viktigt för mej.

Vill du ha barn? 
Ja, det vill jag när jag har en stabil situation med jobb och lägenhet.

Är du musikalisk? 
Lite. Har spelar piano och flöjt, sjungit mm. Gått i en musikskola så kan ganska mycket toeri och så med.

Vad dricker du helst när du är törstig: 
Kallt vatten eller cola zero.

Bor dina föräldrar tillsammans:
Yes, de bor på undervåningen.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: 
Det har jag nog. men det var nog ett tag sen!

Biter du på naglarna: 
Nej tack gode gud! Har aldrig gjort, kommer aldrig göra.

Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Kan inte vara uppochner. Men fallskärm kanske (förmodligen inte).

Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Fillipinerna! Vill tillbaka

Badkar eller duschkabin?
Bra på olika sätt!


Chips eller popcorn?
Chips med sourcream & onion smak :)

Apelsin- eller äppeljuice?

Dricker inte juice.

Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Mamma och pappa på Ghandi, indisk restauranf


Favoritchoklad?
Mjölkchoklad. Typ med någon coolfyllning, som noisett är också väldigt gott.

Klarar du att tanka själv?
Jag har aldrig gjort det, om det är det ni menar.


Har du beställt något från exempelvis TV-shop?
Nej.

Vad var det senaste du handlade?
Inträde till mat och hälsomässan. 

Har du kräkts offentligt?
På en buss när jag var kanske åtta.

Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
Förälskelse snarare.

När besökte du ett sjukhus senast?

Är typ aldrig där. När Vilmer föddes kanske. 

Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
Jag säger nog inget. Bara "någon" som rabblar telefonnummret.

Vad har du i din väska?
Busskort, vatten, bok, plånbok, tuggummi, penna, sudd, lipsyl.

Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Ser på tv!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: