Marjott

Heta laxspett!

Kategori: 2010

Här kommer receptet på mitt favorit laxrecept!


600 gram

laxfilé

Marinad och sås

 

1,5 st

chili, röda, i små tärningar

1 dl

soja, ljus

4 msk

farinsocker

0,75 dl

olja

Garnering

 

 

sesamfrö

1. Blanda samman ingredienserna till marinaden. Tag undan hälften, resten hälls i en skål. Skär laxen i kuber och lägg i skålen med marinaden.

2. Marinera i 1 timme, rör om ett par gånger. Stek laxkuberna i lite olja. Trä laxkuberna på spett och rulla dem i rostade sesamfrön. (Personligen skiter jag i spetten, för laxen går bara sönder.)

Servera med sallad, kokt ris och såsen.


Nu ska jag dra till Maxi för att handla lite, framför allt frukt! Den frukt jag hade igår var inte alls god. Så jag gjorde popcorn (i kastrull faktikts, det blir för mycket annars) och drack varm choklad istället! Inte helt fel det heller.



Den förta lilla popcornskålen räckte dock inte så långt...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: