Marjott

Varför ska du lämna oss? Why, God, WHYYY???

Kategori: 2010

Idag, den 16 november, är en bedrövelsens dag. Jag och Jenny gick på step helt ovetandes om vad som komma skulle. Fredrik, den bästa stepledaren, sa att han skulle flytta hem och därmed sluta på friskis. Nästa vecka är hans sista vecka. En liten bit av mej dog där. WHY???!!(Drama queen? Jag?) Men jag ska iaf gå på hans step 2 på fredag och nästa fredag, och även step 1 på tisdag.

Förutom denna lilla (STORA!) ledsamhet har dagen varit bra. Efter att ha handlat bla 5 ½ kg mjöl (!) åkta mamma och jag till globens coffee house för att äta en av mina favvorätter i hela världen, caearsallad :) Självklart utan lök på min. Den bara förstör och man kan inte ens bara peta bort den för att allt som den nuddat smakar lök! Äckligt! Kollade i lite affärer också och hittade en skjorta/topp på H&M om jag slog till på.





Rekomenderar denna caesarsallad





Då mitt ID går ut om ett par månader, åkte jag och mor min till Forum för att jag skulle ta foto i en fotoautomat och ansöka om ett nytt ID. Jag såg inte riktigt normal ut - som vanligt. (De dagar jag blev bra på foto är sedan länge förbi, den höll i sig i kanske något år.) Men vad som helst är bättre än mitt gamla ID. Jag håller ju tom på att inte komma in på ställen för att det inte ser ut som jag! Jäkla ränder på kortet om gör att mitt ansikte blir lika brett som långt...

I Forum valde jag även ut presenter som jag vill ha på min födelsedag. Ja, jag vet, knäppt. Men vadå, lite smart är det ju. Då får jag iaf något jag vill ha! Haha, jag ringde även och beställde min (egna!) födelsedagstårta. Mamma skulle ha gått till Gataue, men blev tydligen för trött. Så vill hon inte ringa dit heller för hon påstår att de inte skulle förstå vad hon  sa. Hon kanske har en poäng :P Hon ville även att det skulle stå "Marja" på tårtan, men där gick banne mej gränsen! När de på Gataue frågade om det skulle stå något sa jag bestämt nej. Jag kan ju inte bara "hej jag heter Marja." "Vad ska det stå på tårtan?" "Marja". Det är ju ungefär lika dumt som att skicka julkort till sig själv, något som jag förövrigt höll på att göra tidigare idag. Men till mitt försvar måste jag säga att det var världens finaste julkort! Det var en adventskalender som var kortet. Och den kostade bara 29 spänn! Fick använda all min kraft för att stå emot. Det var svårt. Riktigt svårt.

Sedan var det dags att åka till stepen. Och ja, ni vet ju hur det gick sen. Jag gråter fortfarande (iaf i hjärtat).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: