Marjott

Försöker tjäna ihop mina "bortslängda" 320 spänn

Kategori: 2010

Jag hade ju då för några veckor sedan köpt boken "Civilrätt" upplaga 20. Men jag verkar inte vara läskunnig, för jag skulle nämligen ha köpt upplaga 21! Och så jag lånade Mickis bok för att kolla skillnaden i de olika böckerna. Jag menar hur stor skillnad kan det vara på upplaga 20 och 21? Ganska så stor skillnad tydligen. Så då fick jag köpa en ny bok på lycknis för 420 kronor istället. Halleluliah, not. De 320 kronorna jag köpte en gammal onödig upplaga för känns ju inte som ett vettigt utlägg.

Men så bestämde jag mej för att kolla in på begagnade böcker, och någon sålde en ny upplaga för 300! Så idag var det bara att avboka boken, och imorron ska jag möta människan och köpa en begagnad ny! Dessutom var jag smart nog att lägga ut en annons på samma sida om min gamla bajsupplaga. La priset under alla andra så att  jag överhuvudtaget skulle kunna få den såld. Och ja, idag hörde någon av sig och ville köpa den. 200 kronor som jag ville ha är inte så dåligt! Denna människa ska jag också möta imorron.

Så nu jäklar din föreläsare får du minsann sluta föreläsa i tid så jag hinner möta upp dom! Inga utsvävningar tack om länden på värnpliktiga män tack!


Så har jag även varit barnvakt idag och stresspluggat. Och tränat. Nu kan jag lyfta en häst!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: