Marjott

Fria dagar

Kategori: 2010

Så skönt med dagar då man inte har något "obligatoriskt" att göra, typ något som någon annan bestämt att man ska göra. Både igår och idag har varit sånna dagar. Inget maxijobb, ingen skola eller och ingen barnvakt. Finns ganska få sådanna dagar i mitt liv. Jag gör visserligen oftast inte något soeciellt under dessa dagar, utan mest tar igen lite plugg, går promenader/tränar eller liknande.

Idag hann jag med ett par timmars plugg. Det behövs då statistiken snart är slut! Hanna kom vid halv två och så satt vi ett par timmar med lite te och annat snacks. Det är skönt att ha pluggkompisar (även om hon inte pluggar samma sak som jag). När jag har bestämt pluggtid med en kompis har jag lättare att sitta en lite längre tid och mer kontinuerligt. Jag har iaf börjat gå igenom exempeltal som finns med på föreläsningarna. Jag lär mej bäst när jag testar mej själv, tex med tal. Läser jag bara är det lätt att det går ut ur huvudet igen.

Nästa vecka blir en vecka med "ofria dagar". Jobbar/barnvakt fem kvällar nästa vecka. Även fast det oftast bara är tre timmar, så går en stor del av kvällen ändå åt, och man förlorar en stor del av dagen. Dessutom har jag skola fyra dagar. Tur säger jag bara att lektionerna endast är på två timmar!

Kommentarer

  • Mickis säger:

    Svar på kommentar i mickelito-bloggen:

    Visst är det konstigt?! Teet räddar min kväll! :D

    2010-10-18 | 20:08:14
    Bloggadress: http://mickelito.devote.se

Kommentera inlägget här: