Marjott

Long time, no see. Med betoning på long time

Kategori: meee

Herregud, jag gick på gymnasiet då jag sist skrev. Och skulle precis göra högskoleprovet. Det var två år sedan. Alltså minst sagt jääävligt lång tid. Så det är ju på tiden att det börjar bloggas lite från min sida!

Idag skulle Jenny, jag, Therese och Mickis ( från universitetet) arbeta med vår satans gruppuppgift. (ni vill inte veta mer. Om jag nämner regression och korrelation, så somnar ni säkert bara.) Då Mickis behövde åka klockan 14, tänkte vi att vi skulle börja i god tid klockan tio hemma hos henne. Jag åker hemifrån mej klockan nio (missar bussen men hinner med tuben ändå). Det gör tyvärr inte Jenny, så jag befarar att vi aldrig skulle hinna med bussen vi behövde ta efter tunnelbanan. Men äh, tänker jag. Nästa går ju bara kvarten efter! Men när hon kommer till tunnelbanehållplatsen springer vi ändå som två galningar till de typ femton busshållpatserna det finns att välja på.

"Hållpats D! Hållplats D"  skriker (kanske inte skriker, men upprepar för oss själva) vi desperat. "Där kommer en buss!"
"Det är den! Vi hann!" Säger jag glädjestrlande till Jenny. "Men vad dumt, det står ju fel namn på slutstationen på bussen. det är ju vilseledande!"
Sedan åker vi glatt i tio minuter.
Nästa solna cantrum.
Jag: Nämen, solna! Jag borde ha bott kvar här! Det skulle ha varit jättenära! Men vänta... solna? är vi på rätt buss?
Tror ni att vi var på rätt buss?
Nä.
Så istället för att ha kommit en kvart försenat fick vi åka via två pendeltåg och en buss femtio minuter försenade.

Man vi blev nästan klara med uppgiften iaf! Helt otroligt! bara lite finslipning och ändringar kvar.

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Där snackar vi ren otur :o Tur att ni blev klara trots allt! :)



    Kul att du bloggaaar! :D <3

    2010-10-16 | 13:21:19
    Bloggadress: http://jenda.blogg.se/

Kommentera inlägget här: