Marjott

Middag med K,M och V

Kategori: 2010

Idag har jag varit ledig. Inget jobb, inte barvakt, inte gått i skolan och inte heller tränat. Detta sker nog bara ett par gånger i månaden. Högst! Men "ledig" i sin rätta bemärkelse kan man nog ändå inte säga att jag varit. Har ändå haft massor att göra!

Började dagen med att vakna halv nio och gick direkt till maxi för att handla inför kvällens middag. Kassakollegorna tyckte jag var duktig som orkade komma dit och handla så tidigt då jag var ledig. Men någongång måste det ju ske, och lika bra tidigt som någon annan tid anser jag! Sedan blev det plugg till halv fyra då jag började med mat och efterrätt. Jag gjorde modifierad potatisgratäng då jag använde rotfrukter istället och lax i ugn. Som tillbehör hade jag potatis, blomkål och två färdiga såser (liksom hallå tidsbrist!). Efterrätt blev en kokossmulpaj med vaniljvisp.

Karin, Morgan och Vilmer kom redan vid fyra, så då fick mina päron underhålla dem medan jag fixa mat. Vilmer är så söt och har börjat prata väldigt mycket, och man förstår i princip allt! (han är 2 år och ett par månader). Det blev en tidig middag vid fem (de måste nämligen åka vid sju då Vilmer ska sova när de kommer hem) och OJ vad proppmät jag blev! Jag älskar verkligen lax...



Rotfruktsgratäng




Kokossmulpaj


Nu ska jag se på Robinson! Lyckades nämligen inte se det i torsdags på tv4 play då det stod att det var fel hela tiden. Bättre lycka till mej själv denna gång.

Ps. 2 månader exakt till julafton

Kommentarer


Kommentera inlägget här: