Marjott

Middag på Ghandi

Kategori: 2010

Är just hemkommen från en underbart god middag på den indiska restaurangen Ghandi. Det är vår familjs lilla stammis restaurang och gör oss aldrig besvikna! De lyckas alltid lite bättre än de andra restaurangerna vi testar. (Smygreklam! Om jag hade fler läsare skulle jag nog krävt ett par gratis måltider som betalning ;)) Tog som vanligt min vegetariska sizlar. Försöker som sagt ta vegetariska alternativ i största möjliga mån. Synd bara att Artur inte kunde följa med, men vi får göra om det snart. Jag övningskörde förresten till och från Ghandi. Det känns lite som om jag aldrig riktigt kommer att få ändan ur och ta det satans perkele jävla körkortet...

Idag anser jag mej ha varit rejält duktig då jag i ett flertal timmar har städat och krattat. Jag har torkat speglar, bänkar, hyllor, bord, kylskåp, väggar, diskat, plockat undan, skrubbat, dammat och jag vet inte allt! Bara krattandet tog mej en trekvart och resulterade i 100 gigantiska lövhögar som man skulle kunna gömma en mindre elefant under! Och då krattade jag bara framsidan. Någon måtta på min duktighet får det faktiskt vara!



Jag tog vetegatrisk sizlar med färskost. Rätten i bakgrunden är sizlar med kyckling.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: