Marjott

Novis som rastavbytare

Kategori: 2010

Idag har jag förlorat min rastavbytaroskuld. Första gången som rastavbytare gick ändå ganska bra, bara att fråga huvudrastavbytaren hela tiden, och sen kan man prkaktiskttaget ta sin rast när man vill (inom ramen av den timme man får gå under och i mån av vad andra kassörer/kassörskor behöver ha för rast)! Egentligen skulle jag ha varit på jobbet nu, då jag normalt jobbar från 17 - 22 30. Men idag hade jag bytt pass till 14 - 20. Ganksa skönt att komma hem tidigt. Eller iaf relativt tidigt. Och imorron är jag ledig! Älskar att jag bara jobbar en dag på min jobbhelg :)

Dock ska jag ändå besöka mitt kära arbete imorron, för imorronbitti hade jag tänkt att handla. På kvällen ska jag nämligen laga middag för då kommer Karin, Morgan och LilleGull Vilmer! Två veckor sedan sist vi sågs. Måste skriva lång köplista...

Idag har jag sänt en lång,positiv tanke till alla dom som gjort högskoleprovet! Been there, done that. Och det var inte kul. Och tacka Gud att jag aldrig behöver göra om det! Men jag hoppas super, super mycket att det gått bra för alla er! Vet hur mycket denna långa dag tar på kroppen och hur mycket den kan betyda för framtiden. Men annars är det bara ett halvt år kvar tills nästa försök!

Nu ska jag se på Juno!

Kommentarer

  • fanny säger:

    Vad är rastavbytare? Bytte av kassaledaren eller vadå?

    2010-10-24 | 15:39:43
    Bloggadress: http://filifanny.blogg.se/
  • marja säger:

    Nä, alla behöver ju rast och då går man runt och byter av folk. Så man slipper stänga ner hela kassan eller nåt

    2010-10-24 | 22:08:04
    Bloggadress: http://marjott.blogg.se/

Kommentera inlägget här: