Marjott

Barnvakt och bara en vecka kvar till tentan

Kategori: 2010

Jag har varit barnvakt till Vilmer idag också :) Kom dit vid elva och åkte halv fem. Jag valde att köra två halvdagar istället för en hel dag. Men det blev ju ändå 9-10 timmar sammanlagt, så där rök ganska mycket pluggtid. Men jag älskar ju min Vilmer så det var det värt!!! Får ta igen det på något sätt...

Denna dag sov Vilmer en trekvart till skillnad från igår, och efter sovandet kom mamma (min mamma, inte Karin alltså) och vi gick till Delelius för att äta lunch (Vilmers andra lunch). Vilmer är en storätare och åt pankkakor med sylt och grädde, bröd och apelsinjuice. Själv tog jag en sallad, men jag kan lova att jag var lite sugen på n av Vilmers pannkakor med massor av söt sylt och grädde på!


 

Efter lunchen gick jag och Vilmer till den översnöade lekplatsen. Vilmer gjorde några snöänglar och en rumpängel. Men tillsist gjorde jag massor av hintar på att vi skulle gå hem, för jag höll på att förfrysa mina fötter! Kallt!

Väl hemma lagade jag ungsbakad hellax (favvorit ju) och blomkål- och broccoligratäng. Jag var så hungrig att jag höll på att dö så jag åt upp halva laxen i förväg ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: