Marjott

Frukost på Gateau

Kategori: 2011

Frukost på Gateau är något som Lovisa och jag defenitivt ska göra om! Extra bra att Lovisas syrra jobbar där så man kanske fick smaka på något extra ;) För min del blev det en chaite och en fralla med brie, salami och paprika. Frallan var en fralla av surdeg med valnötter i. Och den var helt perfekt gräddad! Mjuk inuti men knaprig yta utan att vara det minsta bränd. Mycket bra mycket bra. Nästa gång ska jag lätt ta teet som Lovisa tog, nämligen en chailatte av chaite, mjölk, honung och kardemumma. Det är kanske inte så jättemysig lokal att sitta i. Men vad spelar det för roll när man har underbart god mat framför sig och en underbar människa att prata med? Tänk vad tiden kan flyga iväg... Vips så var klockan över elva!


 


 

Lovisa hade ändrat håret jättemycket så jag kände knappt igen henne!



Bjuder på en bild av mej själv också


Ikväll har jag överraskat Artur med en middag på den Indiska restaurangen Shanti. Ska bli hur mumsigt som helst! Tyvärr verkar Artur ha en trögdag, men hoppas det går över både för min och hans skull!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: