Marjott

Snacka om heldag!

Kategori: 2010

Puh, den här dagen har varit minst sagt lång! Att gå upp klockan fem är inte min favoritsyssla direkt. Det jobbiga var att jag ännu en gång inte kunde somna på nån timme. Och eftersom jag visste att jag skulle upp så tidigt vaknade jag ett flertal gånger och undrade om klcokan var fem ännu. Detta hände typ halv två, två (då Artur av någon anleding gick och la sig) och tiop i fem. Onödigt... Som tur var jag inte så trött när jag vaknade, som jag annars kan vara då jag sovit bra. Iaf något positivt! Däremot kanske jag är totalt däckad imorron?

Det var lite svårt att hinna med frukost så tidigt, så det blev bara en stor te som jag tog med mej då jag snabbgick vägen till Maxi. Det resulterade i att jagt blev vrålhungrig vid sju. Inte gjorde det saken bättre att jag fick börja med att inventera premium choklad! Snacka om elakt... Bra reklam dock för chokladen, jag blev så suktad att jag lovade mej själv att prova några av chokladkakorna jag räknade. Värsta colla smakerna jag ska testa: Mörk choklad med 70% kakao med fyllning av fikon och karamell bland annat. MUMS! (hoppas jag). choklad är inte helt lätt att räkna, fick sträcka mej åt alla möjliga håll och pressa in min stackars hand och arm i trånga utrymmen. Fick skärsår och uppriven arm :(

Frukosten vid halv nio bestod av fem mackor och fil md musli. Är man hungrig så är man. Tyvärr började jag bara med två mackor och då var kön lika med noll. När jag skulle gå min andra runda var kön typ 20 personer lång. Så jag fick stressa mina sista tre mackor.

Efter frukosten blev det värre. Fick den hemska uppgiften att inventera kylvaror! Jag trodde jag skulle dö i lunginflammation där på direkten. Det var så fruktansvärt kallt att stå i typ kyl-kyla i två och en halvtimme. Jäkla sill och fiskar...

Jag övningskörde från maxi hem till Karin och Morgan där jag var barnvakt till Vilmer. Först var han blyg som han brukar vara ibörjan. Men det gick jättebra och vi lekte och hade hur kul som helst! Vi tog några foton på oss två, vi såg lite galna ut på de flesta...

 

Kommentarer

  • Artur säger:

    Stackarn, får försöka ta hand om dig. Fast all i got e ju massage :S.... Biobiobio ska det bli, hoppas du iaf ser fram emot det. Sitter i tv rummet nu och äter mackor som avslutas med te och sedan till sängs där du redan är. Puss & gull!

    2011-01-03 | 23:31:03

Kommentera inlägget här: